
A profi arculat megtervezése a szakember dolga. Ahogy a legtöbb más területen, a profi logótervezés és arculat munkához egyrészt tehetségre, másrészt évek tapasztalatára és többféle képességre van szükség. Jó grafikusnak lenni például még édeskevés ahhoz, hogy valaki egy profi logót tervezzen.
De van egy másik része az arculatnak, az arculat építése és használata, amit a szakember által elkészített logo és egyéb elemek alapján Ön fog végezni.
Arculatunk nem (csak) azért van, hogy beszélhessünk róla barátainknak és büszkék legyünk rá. Komoly előnyei vannak, ami bőven a konkurenciánk fölé emelhet minket.
Különlegesség
A legtöbb ember alul értékeli a jelentését és jelentőségét annak a mondatnak, hogy “a profi arculat elválaszt, megkülönböztet a konkurenciától”. Az állítás igaz de elképesztő mélysége van, és kevés szó esik arról, hogyan teszi ezt.
A weboldalán, névjegykártyáján, reklámon, reklámtáblán, videóreklámon keresztül sugárzó profi, egységes arculatnak hatalmas “háttérereje” van, amit a vásárlók nem is érzékelnek tudatosan, csak azt veszik észre, hogy folyamatosan Öntől rendelnek vagy vásárolnak.
Rengeteg élelmiszerbolt van, ugye? Végez a munkával, be ül az autójába, vagy felszáll a tömegközlekedésre, és mielőtt hazaérne, belép egybe, vásárol pár terméket amiket előre eltervezett, párat ott lát meg, esetleg egy üdítőt is bedob a kosárba. Fizet, távozik. Ez egy normál élelmiszerbolt.
De mi történne, ha egy profi arculattervező előtte dolgozott volna ennek az – egyébként átlagos – üzletnek. Elnevezték volna “Dino Élelmiszerbolt”nak. Óriási tyrannoszaurusz a bejáratnál LED fényekkel, minden polcsor elején egy másfajta őslény képével (mondjuk Triceratopsz a zöldség-gyümölcs osztályon, Velociraptor a húsoknál, stb..), a fal kifestve esőerdőkkel, és szórólapokat osztogatnak akciókkal, természetesen dinaszauruszokkal díszítve.

Tudat alatt annyi információt raktározna az arculatról és a kitalált történetről, hogy nem is fogná fel, mekkora hatással volt Önre. Emlékezne a Dino Élelmiszerboltra
Folytatjuk…